Onkyo TX-SR507B

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR507B op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Cousijnse 29-03-2010

hoi allen,

ik heb de receiver nu ook in huis. ik wil er mijn blu-ray speler op aansluiten maar ik krijg geen geluid over de receiver. wel over de tv gewoon.

weet iemand mischien wat ik moet doen om wel geluid uit mijn receiver te krijgen. en ja er zijn boxen aangesloten.

ReneRene 19-02-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

De onkyo TX-SR507 is een hele goede AV Receiver.
Ik heb de onkyo TX-SR507 paar dagen in huis in combinatie met een Bly-ray speler.
De reveiver heeft een goede kwaliteit van geluid.
Een nadeel vind ik de beschrijving waar de TX-SR507 en ook zijn grotere broer de TX-SR577 die wat meer mogelijkheden heeft.
De beschrijving geeft niet echt aan wat de eigenschappen van de TX-SR507 omdat zijn grotere broer de TX-SR577 ook de eigenschappen er in beschreven wordt.
Hierdoor is het niet echt duidelijk wat de mogelijkheden zijn van de kleine broer TX-SR507
Conclusie, een verwarde beschrijving

japan 19-02-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

3 weken in bezit. bij een hifi zaak in Amersfoort gekocht met de 507 Blue ray. icm Quadral Alu 160 5.1 set.
849,-!Helemaal super, echt een enorm geluid in kwaliteit.
Aanrader voor mensen met een schappelijk budget. Poe..hier krijg je erg veel voor.
Mijns inziens blaas je Bose ermee de deur uit en krijg je veel meer voor minder!

Frehley 24-11-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Mooi systeem. Design is niet zo spannend (eind jaren 90), maar geluid is perfect voor films! Veel (aansluit) mogelijkheden. Zo heb ik mijn Mac er ook op aangesloten.

Muziek is wel iets minder, maar klinkt toch behoorlijk.

Naar mijn mening, een goede prijs/kwaliteitverhouding,

jg43 22-11-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Receiver ruim 14 dagen in huis, wauw wat een kwaliteit! Speelde eerst met een Pioneer stereo versterker de 209R en dacht dat ie goed presteerde nou niet dus.Deze onkyo zet een veel aangenamer en groter geluidsbeeld neer. Ben af en toe nog aan het instellen wat een mogelijkheden.Ik vind de geboden kwaliteit en afwerking top speel momenteel met JBL 200.5 center/surround en sub. als front heb ik de JBL Northeridge e 20 en in de toekomst komt er misschien nog een volwaardige JBL center bij.Ben zeer tevreden met de Onkyo.

Gevo55555 26-10-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Geweldige receiver voor weinig geld. Alles digitaal aangesloten (HDMI of optisch) geeft echt een bioscoopervaring. Als speakers is het Canton Movie QX150 systeem aangesloten. Een prima combinatie voor mij.

koenJ 28-08-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Heb deze geweldige receiver nu een paar weken. Ik heb hem aangesloten op een Bose acoustimass 10 III set.
En het klinkt echt geweldig!!, veel beter dan die stomme tv speakers daar werd ik echt niet vrolijk van. Films komen erg goed tot hun recht. Ik kan hem iedereen aanraden die voor niet al te veel geld een goede receiver wil hebben.

hg s 23-07-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

geweldige reciever,paar dagen in gebruik,hier voor had ik een jvc rx7012,was ook goed maar nu met hd televisie kom je wat tekort,dus na veel vergelijken deze onkyo gekocht.ben er zeer tevreden mee,vooral de hdmi aansluitingen zijn geweldig.in vergelijk met zijn duurdere componenten komt hij er heel goed uit,vooral zijn prijs.ik heb hem nog maar net en het was aansluiten en spelen,maar er zijn veel mogelijkheden maar die staan allemaal in het boekje beschreven dus dan heb je wat te doen.ik moet mijn playstation er nog op aansluiten en daar zit ook hdmi op en tevens een bleu ray speler,dus ik kan er hele leuke dingen mee doen.ik ben voorlopig onder de pannen de eerste paar jaar. (ik denk dat onkyo een goed merk is,dus duurzaam heid zal wel goed zitten)

hienkie5 14-07-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Onkyo Reciever nu enkele weken in het bezit

Inderdaad zoals ook andere previous verbaast deze versterker mij keer op keer
wat een magistraal geluid stuurd hij aan

Mijn front speakers zijn Kef Q70 center en achterspeaker Kef eitjes HTS2001.2.

Ik heb dat microfoontje niet gedaan mijn leverancier zei ga op je eigen gehoor af en hij heeft toch wel gelijk. en het installen gaat heel simpel

alleen geeft de specificatie aan on screen display maar dat doet hij alleen als je via HDMI op je dvd of BD speler een audio CD afspeelt dan moet de TV aanstaan en krijg je alle info van de cd op je tv.

niet wat je audio instellingen zijn is het enigste minpuntje ik ga deze vraag nog voorleggen aan onkyo

Maar verder een top apparaat

zelfs mijn oude Onkyo TX 294 werkt nog na 12 jaar als vanouds dus Qua duurzaamheid prima een merk

BLOKBEATZ 09-07-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Gisteren opgehaald. geinstalleerd icm Samsung UE40B7020 led tv en Samsung BDP3600 Bluray speler en B&W 685 boxen aangesloten op de receiver met Van den Hul kabels en Monster Bananenplug (kreeg ik overigens niet in achterkant receiver!). Over de duurzaamheid kan ik niks zeggen, maar de geluidskwaliteit is gewoonweg perfect, Kraakhelder, diepe bass en perfecte midden en hoge tonen. er staan ongeveer 18 pre-sets in onder muziek,film etc. Prijs-kwaliteit een 10. voor iemand die niet teveel geld wil uitgeven, maar wel perfect geluid wil hebben.

M.J 1976 08-07-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Deze reciever nu 2 week in bezit. En bevalt enorm goed!!
De versterker is aangesloten
op Q acoustics 1020i front
speakers, de center/rears
zijn van JBL (Flix 10) + een
zelfbouw-sub opgebouwd uit
Hypex DS 1.2 amp module en
een Visaton W 200 subwoofer.

Grandioos geluid! Film(s)
kijken heeft gewoon een
hele andere dimensie gekregen!! Nooit gedacht dat uit relatief kleine speakers, zo'n muur van geluid kan komen!! Echt onder de indruk, ook nu, twee week verder. Blijft de Onkyo TX-SR 507 telkens weer verrassen!!

Aansluiten en installeren
ging vrij gemakkelijk! Er zit
een snel-start gids bij waarin de basis aansluitingen en instellingen snel tot stand zijn te brengen. De handleiding gaat wat dieper
er op in wat betreft instellingen.
Maar blijft ondanks dat
vrij overzichtelijk. Het
is aan te bevelen, om de handleiding gewoon eens door te lezen. Want er
zitten veel, instellingsmogelijkheden
op de Onkyo!

Erg handig is de Audyssey
acoustiek-meet microfoon!
De microfoon wordt op
de luisterplek neergezet,
waarna een programma
wordt doorlopen, van geluiden.
Die door iedere luidspreker
afzonderlijk wordt weergegeven. De microfoon
meet, waarna een acoustiek-
model wordt berekent door
de reciever. Werkt perfect!
Eventueel, is alles ook achteraf nog handmatig aan te passen.

De TX-SR 507 heeft 4 HDMI
aansluitingen 3 in, en 1 uit-
gang. 2 optische, en 1 coaxiaal aansluiting voor
digitale media connectie.
Ook is het mogelijk om een
I-Pod dock aan te sluiten
aan de achterzijde van de
reciever.

Na niets dan postieve geluiden
over deze reciever! er is
nog wel een nadeel: Zorg
voor goede ventilatie/koeling!
De versterker wordt vrij warm..
In de handleiding staat dat
dit normaal is, heb ook nog geen problemen hiermee ondervonden gelukkig! Onkyo
attendeert er op dat de
reciever in een liefst open
kast staat, met aan de
achterkant een soort open
ruimte waar de warme lucht
voldoende weg kan.. Voor mensen met een gesloten audio/video meubel misschien nog een puntje, om over na te denken bij aanschaf?

Films/muziek (ook stereoweergave)
komt erg goed uit de verf met
deze reciever!! Vooral films,
waar ik de Onkyo in eerste
instantie voor heb aangeschaft, klinken erg indrukwekkend op dit apparaat!!! Hoop er nog jaren, plezier van te mogen hebben!!

M.J

9011452 17-06-2009

Roy Jansen

Ik heb deze receiver nu sinds begin mei in bezit. Ik ben super tevreden, en wil hierbij een iedr die zit te twijfelen over een onkyo gerust stellen. Het is een top apparaat. Mijn Samsung LCD heeft maar 2 hdmi ingangen, en met deze versterker lost je het probleem op, je krijgt in eens 3 ingangen extra erbij. Ik heb mijn DVD speler, WD hd player en mijn humax setopbox via HDMI aan de onkyo aangesloten en het werkt perfect. In combinatie met jbl surround speakers en een Yahama subwoofer, krijg ik een waanzinig geluid bij zowel film, concerten, cd's en mijn aangesloten iphone. De mogelijkheden zijn zeer ruim en instellen kan tot op de puntjes, voorwij dat zelf niet wil is de bijgesloten microfoon een uitkomst. Via dit apparaat kan je de luidsprekers en receiver automatisch laten afstellen. Dit gebeurd middels tonen die door de receiver de ruimte worden ingegooid.

Nog maals een top versterker.

joop Nab 14-06-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Sinds enkele dagen deze mooie en geweldige receiver Onkyo TX-SR507 in huis. Na enkele weken studie van diversen merken en gekeken naar mijn eigen behoefte ben ik tot deze keuze gekomen. Heb bewust gekozen voor een 5.1 receiver omdat 7.1 toch wel heel veel geluidsboxen geeft en een 5.1 redelijk is weg te werken.

Heb het syteem aangesloten op een Canton homeset model80 CX en het geluid wat er geproduceerd wordt is grandioos. Mijn nieuwe Panasonic Blue Ray speler model DMP-BD35 doet zijn werk fantastisch en samen met mijn canton boxen en Onkyo receiver een geweldige combinatie die ik iedereen aan kan raden. Mijn budget was 1000 euro max en ik ben er ingeslaagd om een goed systeem voor toch redelijk weinig geld bij elkaar te zoeken.

Zijn er dan helemaal geen min-punten gevonden aan deze receiver? Ja.........een minpunt was dat de afstansbediening .......zo nieuw uit de doos......... niet werkte. Na de bestudering van de handleiding was deze dus niet ingesteld op de receiver. Na de juiste code te hebben ingevoerd werkte alles verder zoals het behoort te werken........een ander probleem was dat ik af en toe geen beeld had op mijn TV. Oorzaak een slechte HDMI kabel...........dus zorg dat je kabels goed zijn en het bespaart een hoop ellende.

Van de duurzaamheid kan ik verder nog weinig zeggen omdat ik hem pas enkele dagen in bezit heb.

danibas 01-06-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR507B

Lang getwijfeld of ik voor een TX SR 606 zou gaan. Tegen de tijd dat ik er overuit was kwam de nieuwe serie, en voor mij reden om eens goed te kijken naar wat ik echt nodig heb. En na lang de alternatieven bekeken, waar de nieuwe serie van Onkyo wel weer uistak, dus nu de TX-SR507 gekozen, en wel om de volgende redenen:

- Voor mij is 5.1 voldoende, ik ben niet van plan meer speakers te plaatsen de 607 die een 7.2 opstelling ondersteunt is dus voor mij overkill. Een subwoofer heb ik niet nodig, gezien mijn grote frontspeakers (dus feitelijk gebruik ik 5.0)
- Ik heb geen upscaling nodig, zoals mogelijk is met de 607 en hoger. Mijn full-HD tv levert voldoende upscale kwaliteit, en dus is voor mij de 507 voldoende
- Aantal aansluitingen is ruim voldoende: aan de 507 een Wii (in en uit via component aansluiting), een CFULLHDMAi (HDMI), een dvd speler (ook een Onkyo DV406, via HDMI), en voor geluid de digitale-tv decoder van Samsung en een Squeezebox, beide via COAX.
- Formaat: de 15cm hoogte is veel beter dan de 607, da's een echt bakbeest.
- Vermogen: ruim voldoende voor mijn speakers, en slechts 10 W per kanaal minder dan de 607.
- niet in het minst de prijs: de 607 is zo'n 40% duurder, en aangezien ik de extra's die dit meebrengt niet zal gebruiken, is de 507 voor mij een perfecte prijs=kwaliteitverhouding

Mijn eerste ervaring met deze receiver is goed, zeer goed te noemen. Ben onder de indruk van het geluid, en ook de power die het apparaat levert op alle kanalen. Daar kan mijn oude Marantz niet tegenop. Puur audio voor geluid is sprankelend, en je hoort duidelijk het verschil tussen een gewone MP3 en een FLAC of cd bestand. Naast de kwaliteit van de bron is uiteraard goede speaker en kabels van belang, de totale kwaliteit wordt natuurlijk altijd bepaald door de zwakste schakel.

Het gebruiksgemak gewoon goed. Aansluitingen zijn duidelijk. Wel wat puzzelen als je bv een component met een analoge geluidsaansluiting op de juiste input wil hebben. Maar ook dat is na wat uitproberen goed gelukt.

Erg handig is dat de afstandsbediening van de receiver goed werkt met VIERA link van mijn panasonic tv. En door de programmerbare AB kan ik nu mijn oude 5in1 afstandsbediening wegleggen, en heb ik nog maar 1 nodig voor mij tv, samsung digitale tv decoder, de dvd speler en uiteraard de receiver.

Over de duurzaamheid kan ik niets zinnigs zeggen, de tijd moet het leren of hij mijn Marantz kan overtreffen (en die heeft in de afgelopen 5 jaar toch best wat kuren gehad)

De gegeven cijfers zijn uiteraard in relatie tot de prijs die je ervoor betaalt. Er zijn altijd betere spullen te koop.... (en dan ook voor een andere prijs.

Kortom: een aanrader!